NØGLEROLLE I LEDELSEN AF ØSTJYSK PROJEKTVIRKSOMHED
Horsens
Spænder din interesse indenfor de økonomiske discipliner sig fra regnskab og rapportering til projekt controlling og compliance? Så har du her mulighed for at blive en central del af ledelsen i en førende nichevirksomhed i byggebranchen.
Alsidige opgaver med indflydelse på hele forretningen
Du bliver, som en del af ledelsen og med reference til CEO, omdrejningspunkt for udviklingen af virksomhedens administrative setup.
Din vigtigste opgave er naturligvis at sikre det økonomiske overblik og at være en proaktiv sparringspartner for projektorganisationen i forhold til kalkulation, opfølgning og risikovurdering, ligesom du skal sikre retvisende beslutningsgrundlag og rapportering.
Hertil kommer en række andre administrative opgaver, hvor det forventes, at du vil tage et overordnet ansvar for f.eks. virksomhedens ESG-indsats og andre processer, som sikrer virksomhedens compliance med gældende lovgivning og markedsforventninger.
Samarbejdet med en professionel bestyrelse er en del af opgaven og er med til at sikre et højt ambitionsniveau for alle funktioner – ikke mindst den del af virksomheden, som du bliver ansvarlig for.
Som det gælder i virksomheder med ca. 45 ansatte, vil dine opgaver spænde bredt, og det er vigtigt, at du ser det som en naturlig del af din rolle at deltage i afdelingens daglige opgaver samtidig med, at du bliver en del af den overordnede ledelse, som er involveret i alle væsentlige beslutninger på tværs af afdelinger og funktioner.
Dygtig økonom som er klar til at tage et bredere ansvar
Du er dygtig håndværker indenfor regnskab og økonomi, og du har en generel interesse for at drive forretning, som gør, at du også interesserer dig for andre grene af virksomheden.
Din karriere er måske begyndt indenfor revision, og du har sikkert allerede taget springet over på den anden side af bordet. Det kan også være, at du efter universitetet er begyndt direkte som financial controller, senere business controller, og nu brænder for at tage det fulde ansvar for både funktionen, medarbejdere og strategiske/taktiske beslutninger med afsæt i dit økonomiske overblik.
Det er afgørende, at du har erfaring fra økonomifunktionen i en produktionsvirksomhed, og det vil være en stor fordel, hvis du har indsigt i de udfordringer, som kendetegner en projektvirksomhed.
Du har en struktureret tilgang til opgaverne, og du skaber overblik ved at identificere de væsentlige detaljer gennem konsekvent brug af virksomhedens systemer og processer.
I en organisation, der udelukkende består af nøglespecialister, hvad enten der er tale om praktiske eller akademiske kolleger, er det afgørende for din succes, at du har respekt for, at alle funktioner og typer er vigtige forudsætninger for at drive en succesfuld forretning.
Indflydelse på strategisk niveau i en praktisk og ukompliceret organisation
Du tilbydes her et job, hvor du får indflydelse og mulighed for at bruge dine kompetencer på et strategisk og taktisk niveau, uden at du mister den tætte kontakt til dit faglige fundament. Du vil samtidig træde ind i en virksomhed, som gennem mange år har opbygget stor respekt som en af de førende spillere indenfor sin branche. Hele organisationen er præget af en stor faglig stolthed, der smitter af på den positive måde, som kollegerne omgås hinanden på. Du vil derfor opleve et meget ukompliceret miljø, hvor opgaven er i centrum, og hvor man respekterer hinandens styrker og forskelligheder.
Kontakt Jesper Nielsen hos PeopleLink på 2448 2015 for yderligere oplysninger, eller send os din ansøgning og dit CV via ’Søg Stillingen’ hurtigst muligt.